Od roku branża hotelarska i gastronomiczna działają w bardzo ograniczonym zakresie lub nie działają w ogóle. Ten sam los dotyka hoteli należących do J.W. Construction Holding S.A.. Ich właściciel, Józef Wojciechowski, nie zdecydował się na zamknięcie obiektów, ani też na zwolnienie pracowników. Aby nie czekać bezczynnie na zniesienie przez rząd ograniczeń, podjął akcję "Darmowy obiad dla biednych rodzin”, by nieść pomoc rodzinom z dziećmi.
W akcję włączyły się hotele należące do J.W. Construction: Hotel Czarny Potok w Krynicy Zdrój, Hotel Dana w Szczecinie i działające w sieci 500 hotele w Tarnowie Podgórnym, Strykowie i Zegrzu, dzięki czemu wsparcie dotrze do wielu potrzebujących w różnych regionach Polski.
Od początku kwietnia Hotel Czarny Potok Resort SPA & Conference w Krynicy Zdroju, dzięki wolontariuszom Szlachetnej Paczki i Ośrodka Pomocy Społecznej, dostarcza ciepłe posiłki do najbardziej potrzebujących mieszkańców miasta. Większość dowożona jest przez pracowników hotelu firmowym busem, część roznoszą wolontariusze Szlachetnej Paczki.
- Właściciel hotelu wyszedł z inicjatywą z potrzeby serca. Choć biznes jest zamrożony i nam też nie jest łatwo, to jednak mamy świadomość, że inni mogą mieć gorzej. Zawsze staramy się pomagać potrzebującym, czy to medykom czy rodzinom, w ramach Szlachetnej Paczki. Na tę chwilę wydajemy dziennie 85 obiadów rodzinom z dziećmi oraz schorowanym i samotnym osobom starszym - mówi Katarzyna Nesterak, dyrektor operacyjny w Hotelu Czarny Potok.
13 kwietnia ruszyła akcja w Hotelu Dana, wspólnie z Fundacją Mam Dom, po wytypowaniu rodzin z dziećmi, które najbardziej ucierpiały z powodu pandemii.
- Poruszeni ich trudną sytuacją postanowiliśmy sprawić im choć trochę radości i zaspokoić podstawowe potrzeby. Nasz zespół kucharzy zakasał rękawy i… przygotował posiłki dla podopiecznych fundacji. Pierwszego dnia wyjechało od nas 50 smacznych i zdrowych, gorących obiadów, kolejne - 16 kwietnia. Akcję będziemy kontynuować przynajmniej do końca kwietnia lub dłużej. Pomaganie sprawia nam przyjemność. W marcu ubiegłego roku Hotel Dana udostępniał pokoje hotelowe pracownikom służby zdrowia, opiekującym się osobami zarażonymi na COVID-19 w szpitalu jednoimiennym przy ul. Arkońskiej.
– mówi Marzena Bednarczyk, dyrektor Hotelu Dana w Szczecinie.
Hotel 500 w Tarnowie Podgórnym nawiązał współpracę ze Stowarzyszeniem Na Rzecz Osób Niepełnosprawnych „Promyk”. Dwa razy w tygodniu przygotowuje 30 obiadów dla podopiecznych stowarzyszenia. Są rozwożone do rodzin najbardziej potrzebujących. Akcję koordynuje dyrektor hotelu Anna Operacz.
Hotel 500 w Strykowie współpracuje z Anitą Chmielewską, lokalną aktywistką oraz ze Stowarzyszeniem Inspiracja. Dwa razy w tygodniu przygotowuje ciepłą zupę dla 20 rodzin.
- Mamy bardzo ambitny plan kontynuowania tej akcji również po powrocie do normalnego funkcjonowania hotelu – mówi Izabela Pisarska, dyrektor Hotelu w Strykowie.
Hotel Zegrze nawiązał współpracę z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Legionowie, który dostarczył już listę dzieci potrzebujących pomocy.