- Hotel jest otwarty od 8 maja ale działa w ścisłym reżimie sanitarnym, co oznacza spore ograniczenia. Nie możemy organizować imprez okolicznościowych, konferencji i eventów. Restauracja jest zamknięta dla gości, a brak terenu zewnętrznego uniemożliwia podawanie posiłków w ogródku, na świeżym powietrzu. Możemy przyjmować jedynie gości indywidualnych, posiłki dostarczamy do pokoi. Zasady obsługi gości mamy opracowane już od roku. Pracownicy mający kontakt z żywnością, zgodnie z najlepszymi praktykami stosują procedury systemu HACCP, zobowiązani są do przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Adekwatne do wymogów w naszym hotelu obowiązują procedury odkażania, gruntownej dezynfekcji powierzchni oraz wszystkich przedmiotów - mówi Marzena Bednarczyk, dyrektor Hotelu Dana w Szczecinie.
Hotel szczególne zasady bezpieczeństwa stosował praktycznie od początku pandemii z uwagi na prowadzone podczas lockdownu działania. Od początku kwietnia ubiegłego roku Hotel Dana - w ramach akcji „Mieszkanie dla medyka” - udostępniał nieodpłatnie 100 pokoi dla pracowników służby zdrowia, którzy opiekowali się osobami zarażonymi COVID-19 w szpitalu jednoimiennym przy ul. Arkońskiej. Zaś w kwietniu tego roku hotel uruchomił akcję dożywiania rodzin, wspólnie z Fundacją Mam Dom, która wytypowała rodziny z dziećmi, które najbardziej ucierpiały z powodu pandemii. Dwa razy w tygodniu kucharze z restauracji hotelu Dana przygotowywali 50 smacznych i zdrowych, gorących obiadów, które trafiały do potrzebujących.
- Nie zdecydowaliśmy się na zwolnienia pracowników, więc w tej samej obsadzie jesteśmy gotowi na całkowite otwarcie hotelu i uruchomienie gastronomii, co według zapowiedzi ma nastąpić 29 maja. Zasady obsługi gości, tak by zapewnić im komfortowe przebywanie w restauracji, mamy opracowane już od czerwca 2020, kiedy to na krótki czas poluzowane zostały ograniczenia związane z lockdownem. Przepisowe odległości między stolikami, dezynfekcja stolików i krzeseł, udostępnienie dozowników z płynem do dezynfekcji rąk gościom w hallu - to nasza codzienność. Podczas obsługi gości, kierownicy sali i kelnerzy zobowiązani będą nosić maseczki i rękawiczki jednorazowe, podobnie jak kucharze i ich pomocnicy. Ustawienie stanowisk pracy w jak największej odległości od siebie i ograniczenie interakcji personelu pracującego na różnych zmianach, rozłożenie przerw na posiłki i godzin rozpoczęcia pracy, pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa pracowników – mówi Marzena Bednarczyk.